Jan C. Still Lugerforums banner

Recente aankoop van Baby Nambu

405 views 15 replies 12 participants last post by  dbcolts  
#1 ·
Hé, ik ben al een tijdje een lurker en plaats mijn eerste bericht. Ik heb me voornamelijk gericht op Japanse geweren, maar ben eindelijk bezig met het afwerken van een paar pistolen.

Onlangs heb ik een paar maanden geleden een extreem ongerepte, volledig matchende Baby Nambu met tuig bemachtigd! Item was compleet met een schoonmaakstok... maar op de een of andere manier is dat specifieke "item" verloren gegaan door het veilinghuis tijdens de verzending. Nog steeds enorm blij met mijn vangst.

#9 ·
Dit pistool werd te koop aangeboden en werd niet zo lang geleden op dit forum besproken. Ik herinnerde me het van die chip in het linker handvat. LINK.
Correct! Altijd leuk om de verzamelaars te zien die je items eerder bezaten. Hij stuurde het uiteindelijk naar een veiling waar ik het voor aanzienlijk minder bemachtigde.

#13 ·
Uitstekende staat met holster en munitie, goed gedaan. In mijn jongere dagen heb ik er een bemachtigd met het bijpassende magazijn en innamepapier. De verkoper had ook de holster - ik kon alleen de gun betalen! Ik schop mezelf nog steeds.

G2
Heb je er niet een hekel aan als dat gebeurt. Je kon tenminste de gun met de papieren bemachtigen! Het is een tijdje geleden dat ik een baby met innamepapieren heb zien opduiken, iets om zeker nog te koesteren.

#16 ·
Hé, ik ben al een tijdje een lurker en plaats mijn eerste bericht. Ik heb me vooral gericht op Japanse geweren, maar ben eindelijk bezig met het afwerken van een paar pistolen.

Ik heb een paar maanden geleden een extreem ongerepte, volledig matchende Baby Nambu met tuig bemachtigd! Het item was compleet met een schoonmaakstok... maar op de een of andere manier is dat specifieke "item" kwijtgeraakt door het veilinghuis tijdens de verzending. Nog steeds erg blij met mijn vangst.

View attachment 811302

View attachment 811303

View attachment 811305

View attachment 811304
Ja....ik heb het in de veiling gezet.....meer verwacht....maar zo gaat het. Het was onderdeel van een grote Japanse collectie uit de Tweede Wereldoorlog....samengesteld in de jaren 1950-70. De Baby was primo....met holster, 3 patronen munitie, schoonmaakstok. Het had een niet-matchend 2e magazijn....maar ik heb het apart verkocht voor $1000. Er waren 15 handpistolen, 45 geweren/karabijnen, 60 bajonetten, 15 samoeraizwaarden (verkocht op de Las Vegas Antique Arms Show), een dolk, 2 helmen, riemen, draagriemen, munitie. Alles verkocht....behalve één geweer, een paar bajonetten, wat munitie en een paar Nambu-magazijnen.