Sorry als ik het voor de hand liggende opnieuw plaats, maar voor een oude man zoals ik is deze gids best nuttig geweest.
Tot nu toe heb ik alleen goedkope/gangbare DWM's opgepikt. Nadat ik hier lid ben geworden, ben ik blij dat ik degenen die ik echt wil nog niet heb gekocht, omdat ik nu weet dat ik niet genoeg weet om die aankopen te doen.het raakt hier alleen de top van de Matterhorn van kennis.
Als je met Lugers begint, raad ik aan om te studeren voordat je wapens koopt. Er zijn enorm veel variaties en veel markeringen om vertrouwd mee te raken, evenals veel markeringen. Hoe zeldzamer een Luger, hoe meer kans op fraude en namaak.
Het boek van Goeff Sturgess en Joachim Goertz over de Borchardt en Luger Automatic Pistols blijft me verbazen als een van de meest grondig onderzochte historisch gedocumenteerde studies van een enkel onderwerp. Het is duur en elke pfennig waard.
Ik ben het ermee eens - de structuur van de drie delen van Goetz en Sturgess is een beetje ingewikkeld, maar na verloop van tijd vond ik mijn weg.Het boek van Goeff Sturgess en Joachim Goertz over de Borchardt en Luger automatische pistolen blijft me verbazen als een van de meest grondig onderzochte historisch gedocumenteerde studies van een enkel onderwerp. Het is duur en elke pfennig waard.
Hier zijn mijn opmerkingen over de Zwitserse Lugers - je kunt ze desgewenst doorsturen.Ik schreef naar de uitgever van de pagina die ik verstrekte en ontving dit antwoord.
Hoi Rich,
Ik zou graag alle zorgen aanpakken en eventuele correcties/updates van de referentie zouden zeer op prijs worden gesteld. De informatie op de referentiepagina komt van "Luger Variations", "Lugers at Random" en "The Luger Book". Zorg goed voor jezelf,
Vern
Precies, zoals Vern in zijn antwoord vermeldde,Hier zijn mijn opmerkingen over de Zwitserse Lugers - u kunt ze desgewenst doorsturen.
Kortom, ik denk dat dergelijke websites alleen zinvol zijn als de maker iets van het onderwerp begrijpt en ook de huidige literatuur raadpleegt (niemand weet alles zelf...
- Ik heb al commentaar gegeven op de Zwitserse acceptatietekens (zie hierboven).
- Het Zwitserse kruis is geen "Zwitserse inschietproef", maar een acceptatieteken.
- De term "Berner Probe" bestaat niet - de correcte term is "Beschusspropbe".
- De privatisering P verschilt niet afhankelijk van de verschillende Luger-modellen. Als er verschillen zijn, verschillen ze waarschijnlijk afhankelijk van de plaats en tijd van de privatisering. Ik denk in ieder geval niet dat dat een belangrijk punt is.
- De Lugers met het tuimelteken "Waffenfabrik Bern" werden geproduceerd tussen 1919 en 1933 (niet 1924-29) en die met het Zwitserse wapen als tuimelteken vanaf 1933.
- Het "kruis in zonnestraal" boven de kamer werd gebruikt van 1901 tot 1908 en werd vanaf 1909 (tot 1914) vervangen door het "kruis in schild".
- Met betrekking tot de tijdschriften: de "Swiss Metal Insert Wood Bottom" werd gebruikt van 1901 tot 1914.
).
Alexander
Het verschil zit in de oriëntatie van de stempel. De commerciële kroon/N van voor de Eerste Wereldoorlog ligt op zijn kant (lui). Post-WOI Crown/N commerciële stempels staan rechtop/verticaal. Hun oriëntatie aan de linkerkant van de ontvanger identificeert de periode waarin de Luger is gemaakt. Hoewel de C/N alleen werd toegepast op Lugers die voor de commerciële markt werden gemaakt, zijn er voorbeelden die ook militaire of politie-markeringen dragen, aangezien de pistolen in dienst werden genomen.Ik heb een vraag. WW2 Small Arms Identification Gallery brengt me een beetje in verwarring...
Is Crown N (C/N) keurmerk voor Commercial Proof 1908-1914 Luger modellen hetzelfde als het keurmerk voor Commercial Nitro Proof Lugers geproduceerd na 1920?
Beetje verwarrend... Tenminste voor een newbie zoals ik die probeert zijn eerste echte Luger P08 te bemachtigen. Als ze niet hetzelfde zijn, wat zijn dan de verschillen? Ik kan er geen zienBedankt!
Er is een belangrijk voorbehoud hierbij. De zogenaamde "luie" kroon/N maakt een heroptreden in de jaren 1930.Het verschil zit in de oriëntatie van de stempel. De commerciële kroon/N van voor de Eerste Wereldoorlog ligt op zijn kant (lui). Na de Eerste Wereldoorlog staan de commerciële kroon/N-stempels rechtop/verticaal. Hun oriëntatie aan de linkerkant van de ontvanger identificeert de periode waarin de Luger is gemaakt. Hoewel de C/N alleen werd toegepast op Lugers die voor de commerciële markt werden gemaakt, zijn er voorbeelden die ook militaire of politiemarkeringen dragen, aangezien de pistolen in dienst werden genomen.
Maar is dat niet een herwerkte militaire Luger van DWM uit de Eerste Wereldoorlog en geen fabrieksproductiepistool van DWM of Mauser? Als herwerking kan het in een van de Duitse faciliteiten zijn beproefd en is het niet representatief voor commerciële fabrieksproductieproefmerken.There is an important caveat to this. The so called "lazy" Crown/N makes a reappearance by the 1930s.
Ja, dat is zo, maar hetzelfde geldt voor 1938 fabriek commerciëlen van Krieghoff.Maar is dat niet een herwerkte WW1 DWM militaire Luger en geen DWM of Mauser fabrieksproductie pistool? Als herwerking kan het in een van de Duitse faciliteiten zijn beproefd en is het niet representatief voor commerciële fabrieksproductie keurmerken.
Ja, Krieghoff produceerde naar schatting 1400 commerciële Lugers die in Suhl werden beproefd. Ze hebben een luie C/N-keurstempel en vormen een uitzondering op de regel van de periode vóór de oorlog.Ja, dat is zo, maar hetzelfde geldt voor commerciële fabrieksreclames uit 1938 van Krieghoff.
Fijne Paasdagen voor iedereen!Er is een verschil tussen het pre-oorlogse luie C/N-bewijs en dat dat door het Suhl-proefhuis werd gebruikt op commerciële Krieghoff Lugers in de jaren 1930. De Suhl-kroonbasis is smaller, waardoor het een iets ander ontwerp is.
Oké, ik heb dit net opnieuw gelezen. We hebben Snoodoubts een enorme slechte dienst bewezen. Hij bracht iets naar voren dat hij geweldig vond en we hebben zijn parade verpest.Sorry als ik het voor de hand liggende herhaal, maar voor een oude man zoals ik is deze gids best nuttig geweest.
Ja. Alle Mauser P08 pistolen werden in Oberndorf am Neckar gemaakt. Na de Tweede Wereldoorlog werd in Frankrijk een kleine serie uit onderdelen geassembleerd.Dus ze zijn allemaal in Obendorf gemaakt?